REKLAMA

REKLAMA

Jeździliście po Płocku 70 km/h? Już nie możecie!

REKLAMA

Przeczytajrównież

Od dziesięciu lat kierowcy jeżdżący po Płocku przyzwyczaili się, że na głównej arterii miasta, od al. Piłsudskiego do ul. Wyszogrodzkiej, mogą jeździć z nieco większą prędkością – do 70 km/h. Tymczasem, jak zauważył profil Płockie Prawko, znaki postawione w 2008 roku zostały zdemontowane. Oznacza to, że w tych miejscach obowiązuje prędkość ustawowa, do 50 km/h.

W 2008 roku ówczesny prezydent Płocka, Mirosław Milewski, zatwierdził nową organizację ruchu w al. Piłsudskiego i na ul. Wyszogrodzkiej. Dzięki temu, zamiast wówczas obowiązujących 60 km/h, mogliśmy pojechać nieco szybciej, do 70 km/h. Wyłączając okolice przejść dla pieszych, z taką prędkością kierowcy jechali od skrzyżowania al. Piłsudskiego z ul. Otolińską, poprzez fragment ul. Wyszogrodzkiej, od biurowca Energi do przemalowanego niedawno wieżowca przy skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej i al. Jana Pawła II.

Tymczasem w piątkowe popołudnie otrzymaliśmy e-mail, który wprawił w zdumienie zapewne nie tylko nas.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– Droga redakcjo, proszę zainteresować się sytuacją, która nagle zaistniała na alei Piłsudskiego. W środę, 8 sierpnia, zaczęły na długich odcinkach głównej arterii Płocka znikać znaki, podnoszące dopuszczalną prędkość do 70 km/h – napisał do nas przedstawiciel facebookowej strony Płockie Prawko, przesyłając na dowód zdjęcie w załączniku.

– Pomijając fakt, że będzie to wielkie zaskoczenie dla wielu kierowców (które może skończyć się mandatem), nie sposób zrozumieć tej decyzji właśnie w tej chwili. Powstały nowe ciągi komunikacyjne dla rowerzystów, co tym bardziej uzasadnia utrzymanie ograniczenia do 70 km/h – argumentuje Płockie Prawko.

Sami nie mogliśmy w to uwierzyć, dlatego pojechaliśmy tą trasą. I co się okazuje? Jadąc z Podolszyc w stronę centrum, na wysokości Galerii Mazovia, mamy ograniczenie prędkości do 50 km/h.

fot. PetroNews

To samo ograniczenie jest nieco dalej, przed Rondem Wojska Polskiego.

fot. PetroNews

W końcu wypatrzyliśmy znak dopuszczający jazdę z prędkością 70 km/h – zaczyna się tuż za zjazdem z ronda.




fot. PetroNews

Za skrzyżowaniem przy salonie Volvo nie ma już jednak żadnych znaków, informujących o dopuszczalnej prędkości.

fot. PetroNews

Znak pojawia się chwilę później, niestety, ponownie ogranicza prędkość do 50 km/h.

fot. PetroNews

Łącznie więc z dawną prędkością możemy pojechać około 500 metrów…

Jeszcze „lepiej” jest, kiedy pojedziemy z centrum w stronę Podolszyc.

fot. PetroNews

Przed wiaduktem mamy znak, ograniczający prędkość do 50 km/h i… tak już zostaje. Na żadnym fragmencie nie możemy pojechać z dopuszczalną dotychczas prędkością 70 km/h.

fot. PetroNews

Z jakiego powodu tak się stało? Na jakich dokładnie fragmentach obniżono dopuszczalną prędkość (być może nie wszystko zauważyliśmy)? Wysłaliśmy pytania do Urzędu Miasta Płocka, ale ze względu na weekend, publikujemy materiał już teraz – uzupełnimy go później o odpowiedź. Najistotniejsze jest bowiem, żeby kierowców poinformować o zmianach – najwidoczniej ktoś z urzędu „zapomniał” tego zrobić lub uznał (być może słusznie – ocenę pozostawiamy czytelnikom), że kierowcy powinni zawsze patrzeć na znaki i spodziewać się zmian…

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 19

  1. Xyz says:

    Żenada. W takim np. Włocławku mają podobną aleje jak nasza. Dłuższa. I ścieżkę rowerową obok. I zakaz jazdy rowerów po drodze. I niestety 70 i momentami 80 na tej drodze. A my się cofamy do króla Ćwieczka. Ograniczenie zwężenia. Zobaczycie jakim bublem będzie Łukasiewicza po remoncie. Wąsko i same wysepki. A to główna droga na Orlen. Jak przepuścić straż czy karetkę jak same wysepki i nie ma gdzie się usunąć??? O chodniku nie wspomnę. Na wsiach szersze mają. Chodniki wewnętrzne na osiedlach są szersze niż główny ciąg pieszy do Orlen Areny.

    • Stiv says:

      Sama prawda. Kto wymyślił tą drogę. A jeszcze lepiej kto zatwierdził

  2. marsjanin says:

    To typowa zagrywka najpierw przy budowie rozbudowie stawia się pierdy-lion znaków bo Mietek i Kazik muszą zarobić na projektowaniu Zdzisiek na produkcji i Roman na montażu potem się to demontuje bo coś tam nie pykło a ludzie już się przyzwyczaili. Bronek z Olga łapią nas w niebieskim albo incognito wozie i biednego kierowce koszą jak ta lala.A mogło być prosto teren zabudowany jedna prędkość wszędzie bez znaków i bez zastanawiania.U mnie w okolicy nowe rondo z mostu droga przez Tokary zmiana z 50 na 40 bo im się nie-wyrabiali na wysepkach pieszych i je kosili Brawo projektant a zatoczki dla autobusów brak Ps poprzednie znaki 70 >50>70>50>70>50 >70 i biła tablica teren zabudowany :P ciekawe kto się zorientował że mu 70 zniknęła w gąszczu znaków. znaki 70 50 70 widoczne na jeden za drugim kraj idiotów.Pozdrawiam kierowców

  3. Leon says:

    To pokazuje pazurki PO

  4. Kris says:

    Szkod ze 30km/h nie zrobili.
    Ciolki

  5. kojot says:

    A w jakim celu lub z jakiego powodu zablurowaliście numery rejestracji na filmie?

    • cba says:

      W takim że mogli.

    • admin says:

      Kiedyś mogliśmy się z tym kłócić i nie zasłaniać. Ja nie mam zielonego pojęcia kim jest pan lub pani WP 9971121. Nie mam również pojęcia kim jest „kojot” a IP mówi mi tyle co nic i dopiero odpowiednie służby mogą to ustalić. Niemniej, dawno, dawno temu, w odległej Brukseli ktoś bardzo, ale to bardzo się nudził i stworzył kolejne tony nikomu niepotrzebnych przepisów i nazwał to RODO. W efekcie wytężonej pracy wielu światłych umysłów, nr tablic, które wozimy na widoku to dane wrażliwe a marchewka to owoc. ;)

  6. karo says:

    chodzi o to aby „obwodnica” była szybsza. nie ważne że jedno a nie trzypasmowa ważne że tam można 70

  7. Magda says:

    O jakim informowaniu piszecie????
    Gdyby redaktor znał PRD wiedziałby ze jadący pojazdem ma poruszać się wg znaków a nie „na pamięć”
    Chyba nie macie już tematów.

    • kierowca says:

      ciekawe czy ty to zauwarzyłaś. Nie przy*** sie, to ważna informacja

    • Paweł says:

      Szczerze – zastanawiałem się jak dzisiaj hieny zaatakują petronews aby ich zdyskredytować wedle rozkazu. I juz widzę. Przykre ze musisz to robić. Nie bój się – naprawdę możesz mieć własne zdanie.

    • Andrew says:

      Ogarnij się sama a nie przy*** się do istotnych informacji. Chcemy wiedzieć czemu tak się zmieniło i dzięki temu newsowi się dowiemy…
      A Ty prowadzisz, pewnie jedynie taczki w ogródku a chcesz zabłysnąć..

  8. ... says:

    Któregoś razu jakis mądry ktos napisal ” przy budowie obwodnicy zapomnieli o rowerzystach” mam pomysl zrobmy sciezki i tam a w calym miescie obnizmy predkosc do 20km/h…. wszystko byle zplacic BMW… o takich zmianach powinno sie informowac…

    • robo says:

      szkoda że to Petro musi informować bo jakos nikt inny nie dba onto. Dla mnie to ogtaniczeniento porqzka. jak jade 70 to jakbym stal. a wszyscu mnie mijaja

    • ... says:

      Przeciez policja i miasto maja gdzies bo beda mieli z trgo hajs… i tak beda przybijac ze trzeba patrzec nana znaki a nie jezdzic na pamiec… Ci ktorzy beda sie stosowac do 50km/h a nawet beda jechsc te 60km/h w granicy bezpieczenstwa to na pewno zdarzy sie jakis krol kierownicy ktory wyprzedzi i bedzie gwałtownie hamowal bo przeciez tu jest 70km/h to mozna miekko jechac 80km/h…. tak bylo przed budowa sciezki….

  9. Ol says:

    Znaków 70 km/ h między Auchan a Galerią Wisła w kierunku Imielnicy nie ma od czasu reorganizacji zjazdu do Auchan. Bezsensowne zmiany w godzinach szczytu i tak nie da rady jechać szybciej .

  10. janek says:

    oczywiscie ze specjalnie, nawet nie podlega to dyskusj, jezdza w tym bmw i tylko czekaja komu tu wystawic mandat…..

    • Ad says:

      Jakoś muszą je spłacić najlepiej z mandatów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU