W najbliższy piątek, 18 grudnia, podczas specjalnego webinarium, zaprezentowane i omówione zostaną wyniki badania przeprowadzonego wśród uczniów ze szkół w Płocku, Gąbinie, Wyszogrodzie czy Drobinie. Dzięki niemu, kadra pedagogiczna zyska cenne informacje na temat potrzeb i cenionych przez młodzież wartości.
Konferencja „Inspirujemy do rozwoju”, adresowana w głównej mierze do nauczycieli, wychowawców i opiekunów młodzieży nie tylko w szkołach, ale także w innych placówkach edukacyjnych, odbędzie się na żywo i będzie transmitowana w Internecie.
Zainteresowani powinni się zarejestrować na stronie www.orlen-inspirujemydorozwoju.pl. Transmisja odbędzie się w piątek, 18 grudnia od godz. 16:00.
Czego dotyczy konferencja? Analitycy Instytutu Badawczego Kantar Polska przy współpracy z Mazowieckim Kuratorium Oświaty i PKN ORLEN, który jest pomysłodawcą i partnerem biznesowym projektu, przeprowadzili badanie wartości i potrzeb młodzieży w powiecie płockim.
Sondaż był anonimowy i został zrealizowany po raz pierwszy wśród pełnoletnich uczniów uczęszczających do ponad 20 placówek, znajdujących się głównie w Płocku, ale także w Gąbinie, Wyszogrodzie i Drobinie. Łącznie ankieterzy odwiedzili 11 szkół ogólnokształcących, 12 techników, a także szkoły branżowe. Zebrano odpowiedzi od blisko 1300 uczniów ostatnich klas – trzecich i czwartych.
W ankiecie zawarto ponad 20 pytań, na podstawie których eksperci analizujący wyniki poznali opinię młodzieży na temat życiowych autorytetów, zainteresowań, źródeł i potrzeb finansowania, wartości cenionych u innych ludzi, planów na przyszłość po skończeniu szkoły średniej, źródeł inspirujących do rozwoju, a także barier ich ograniczających.
Jak mówi Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w PKN ORLEN, Koncern angażuje się w projekty społeczne służące rozwojowi rynku lokalnego, a szczególnie mieszkańców Płocka i okolic.
– Chętnie dzielimy się doświadczeniem i wiedzą z osobami, które stoją przed wyborem własnej kariery zawodowej. Z myślą o studentach i absolwentach prowadzimy praktyki i programy stażowe. Od wielu lat wspieramy także płockie podstawówki i licea, finansujemy stypendia oraz wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności. Stąd też powstał pomysł na badanie, którego wyniki, mam nadzieję, pomogą nie tylko w lepszym poznaniu potrzeb młodzieży, ale także w opracowaniu metod współpracy, służącej inspiracji i rozwojowi młodego pokolenia – tłumaczy Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w PKN ORLEN.
Zdaniem ekspertów analizujących badanie, jego wyniki prowadzą do wielu odpowiedzi, dzięki którym płockiej kadrze pedagogicznej może być łatwiej w budowaniu lepszych relacji z młodzieżą, a także wypracowaniu metod i form sprzyjających rozwijaniu kompetencji uczniów. Ponadto odpowiedzi ankietowanych to także cenna wiedza dla pedagogów szkolnych, którzy mogą rozwijać dotychczasowy model pracy w oparciu o zdefiniowane w badaniu potrzeby i rekomendacje.
Myślicie, że są jeszcze tacy nauczyciele, co będą chcieli wiedzieć jacy są młodzi ludzie ? Przecież oni mają już swoją ocenę i nie wiem czy ktokolwiek to zmieni … ha ha ha ha :-)