Zakończyły się dwa z trzech etapów remontu ulicy Zielonej na płockim osiedlu Radziwie. Jak teraz wygląda ulica i kiedy dalsza część remontu?
13 grudnia, podczas spotkania z dziennikarzami, prezydent Płocka Andrzej Nowakowski wraz z dyrektorem MZD Tomaszem Żulewskim i radnym Tomaszem Kominkiem podsumowali realizację dwóch z trzech etapów remontu ulicy Zielonej na osiedlu Radziwie.
Podczas realizacji inwestycji od podstaw wymieniono nawierzchnię ulicy, na wniosek mieszkańców nawierzchnię z kostki zastąpiono nawierzchnią asfaltową, powstały nowe chodniki oraz zjazdy. Wyregulowano też studzienki oraz wykonano odprowadzenie wód opadowych.
Do wykonania pozostał ostatni etap remontu ulicy Zielonej.
– Musieliśmy z racji takiego, a nie innego ukształtowania terenu, rozpocząć od drugiego i trzeciego etapu, natomiast pierwszy, najbliżej ulicy Kolejowej, będzie możliwy do realizacji w momencie, kiedy przebudujemy fragment ulicy Kolejowej i zbudujemy zbiornik retencyjny, który wody opadowe z tej części ulicy będzie odprowadzał – tłumaczył prezydent Andrzej Nowakowski.
Płocczanin przeszedł… przez Wisłę. „Walczyłem z nurtem i ze śmieciami” [FILM]
Podczas konferencji nie zabrakło głosów mieszkańców osiedla. Znany działacz społeczny Bogusław Osiecki, który ostatnio wsławił się zademonstrowaniem, jak niebezpiecznie płytka jest Wisła w Płocku, przechodząc przez nią, zwrócił uwagę, że ulica Zielona jest zbyt wąska, by sprawnie obsługiwać ruch mieszkańców zamieszkujących przy niej i przy uliczkach od niej odchodzących. Jak przekonywał, należało ją poszerzyć kosztem zwężenia chodnika.
Z kolei inna mieszkanka zwróciła uwagę na zakończenie chodnika w miejscu przejścia z nowo wyremontowanej części drogi do starej. W tym miejscu chodnik kończy się „pułapką piaskową”, którą mieszkańcy muszą omijać.
Przechadzając się ulicą Zieloną, można natrafić również na inne problemy. Po remoncie droga jest znacznie podwyższona i wydostanie się z niektórych posesji po wysokich schodkach może być problematyczne dla osób starszych.
Innym napotkanym problemem jest wysoki krawężnik na łączeniu drogi ze zjazdem do garażu na jednej z posesji, który powstał w wyniku podniesienia drogi i może stanowić poważne wyzwanie, co powoduje konieczność wyrównania zjazdu.