Po rozważeniu argumentów za i przeciw, decydujemy, że wystawiamy na sprzedaż nasze dotychczasowe lokum. Chcemy znaleźć nabywcę wypłacalnego, uczciwego, który zapłaci nam oczekiwaną kwotę. W jaki sposób przygotować się, żeby jak najszybciej i najkorzystniej dokonać transakcji? Rozmawiamy o tym z Małgorzatą Żółtowską, właścicielką Biura Nieruchomości Idea.
Od czego zacząć przy sprzedaży domu czy mieszkania? Odpowiemy zdecydowanie – od wybrania dobrego biura czy agenta nieruchomości. Dlaczego? Bo dzięki temu zyskujemy kogoś, kto zadba o odpowiednią prezentację naszego lokalu na zdjęciach, kto wie, gdzie zamieścić ogłoszenie, żeby przyniosło odpowiedni efekt, a przede wszystkim kto sprawdzi, czy zawierana przez nas transakcja chroni nasze interesy.
– Jako agent nieruchomości dbam o to, żeby jak najszybciej i najkorzystniej sprzedać nieruchomość – potwierdza Małgorzata Żółtowska, którą odwiedzamy w siedzibie biura nieruchomości Idea, mieszczącego się przy ul. Synagogalnej w Płocku. – Potwierdzeniem tego jest fakt, że trafiają do mnie również klienci z tzw. polecenia. Dzieje się tak być może również dlatego, że nie namawiam klientów od razu do podpisania umowy. Najpierw wyjaśniam na czym polegają nasze działania, czym się zajmujemy, do czego się zobowiązujemy i w jakim czasie. Bardzo często jest więc tak, że pierwsze spotkanie to głównie rozmowa z klientami. Czasem kończy się podpisaniem umowy, a niekiedy umawiamy się z klientami na telefon w określony dzień – tłumaczy Małgorzata Żółtowska.
Jeśli zdecydujemy się na powierzenie agentowi nieruchomości sprzedaży naszego lokum, na jakie jego działania możemy liczyć?
– Przede wszystkim, przygotowujemy dobrej jakości zdjęcia, również wirtualny spacer 360 stopni. Jeśli jest taka możliwość, dodajemy rzut planu nieruchomości i jej ciekawy opis. Na życzenie klienta pomagamy także zaaranżować pomieszczenia tak, by jak najkorzystniej wypadły na zdjęciach. Warto pamiętać, że to właśnie zdjęcia oferty są jednym z najważniejszych elementów etapu sprzedaży, ponieważ jest to pierwszy kontakt z potencjalnym kupującym. Wnętrza muszą więc być odpowiednio przygotowane – podkreśla właścicielka Biura Nieruchomości Idea.
Drugi, niezmiernie ważny krok, to ustalenie ceny sprzedaży. – Na podstawie naszego doświadczenia, pomagamy w ustaleniu odpowiedniej ceny. Jest to istotne o tyle, że jeśli klient poda zawyżoną kwotę, bardzo trudno będzie sprzedać nieruchomość. Trzeba znać aktualne ceny na rynku i wiedzieć, czy klient ma szansę uzyskać podaną kwotę – tłumaczy Małgorzata Żółtowska.
Przekazując sprzedaż naszego mieszkania lub domu w ręce biura nieruchomości, powinniśmy mieć pewność, że oferta będzie odpowiednio wypromowana. – Bardzo dbamy o skuteczną promocję oferty – przyznaje nasza rozmówczyni. – Inwestujemy przy tym nie tylko w najbardziej popularne portale, prezentujące nieruchomości, ale i w media lokalne czy portale społecznościowe – wymienia. Jak tłumaczy, klienci wiedzą, gdzie ich oferta została zamieszczona, ponieważ wysyła im tę informację na e-mail.
Po nagłośnieniu oferty sprzedaży, istotnym odciążeniem dla sprzedającego jest to, że biuro nieruchomości przejmuje na siebie rozmowy telefoniczne z potencjalnymi nabywcami oraz zaprezentowanie mieszkania czy domu. Zabezpieczy również naszą transakcję na każdym etapie, aż do jej zakończenia poprzez akt notarialny umowy kupna-sprzedaży.
– Najważniejsze w mojej pracy jest indywidualne podejście do klientów. Każda nieruchomość jest inna i wymaga odpowiedniego zaprezentowania możliwości, jakie daje jej kupno. Myślę, że to jest klucz do udanego zakończenia trudnego procesu, jakim jest sprzedaż nieruchomości – podsumowuje Małgorzata Żółtowska.
Więcej szczegółów na temat sprzedaży i kupna nieruchomości znajdziecie na stronie nieruchomosci-idea.pl.