Promowanie zasad bezpieczeństwa na drodze to główne założenie kampanii PKN ORLEN, która wystartowała 3 lutego. Jej twarzą jest Robert Kubica i jego najmłodsi pomocnicy, którzy udowadniają, że bycie dobrym kierowcą jest dziecinnie proste.
Kampania #DobryKierowca nawiązuje do zmian w przepisach ruchu drogowego, które nakładają na kierowców obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak. Promuje także ustępowanie pierwszeństwa pieszym przed wejściem na pasy i przestrzeganie dozwolonej prędkości. Twarzą kampanii jest Robert Kubica, jeden z najszybszych kierowców świata, który w przystępny sposób objaśnia obowiązujące przepisy.
– O zasadach bezpieczeństwa na drodze powinniśmy edukować od najmłodszych lat, dlatego do najnowszej odsłony naszej kampanii zaangażowaliśmy tych najmłodszych – mówi Agata Górnicka, Dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem, PKN ORLEN. – Maluchy bardzo szybko zrozumiały kim jest dobry kierowca i jakie powinien mieć cechy. Kształtowanie prawidłowych postaw wśród kierowców jest jednym z naszych obowiązków, jako firmy odpowiedzialnej społecznie – tłumaczy Agata Górnicka.
Dziś rozpoczynamy kolejną odsłonę kampanii #DobryKierowca🚗 W tej edycji wraz z Robertem Kubicą edukujemy i promujemy bezpieczne zachowania na drodze. Dobre nawyki warto wyrabiać jak najwcześniej😊 pic.twitter.com/iJcScjGtSu
— ORLEN (@PKN_ORLEN) February 3, 2020
Jak zapowiada PKN ORLEN, w telewizji i internecie pojawią się cztery spoty – o korytarzu życia, jeździe na suwak, pierwszeństwie pieszych przed wejściem na pasy i przestrzeganiu ograniczeń prędkości. W każdym z nich wystąpił Robert Kubica i gromadka dzieci, które na jeden dzień wcieliły się w rolę „kierowców”. Od 3 lutego materiały edukacyjno-informacyjne można zobaczyć również w prasie, internecie i na billboardach.
– Dotychczasowa współpraca z jednym z najszybszych kierowców świata przyniosła nam olbrzymie korzyści wizerunkowe i biznesowe – mówi Jarosław Skorupa, Dyrektor Wykonawczy PKN ORLEN ds. Marketingu. – Teraz liczymy na „efekt Kubicy” w wymiarze społecznym – czyli na powszechne przestrzeganie zasad, które Robert prezentuje w naszej kampanii. Liczymy, że w ten sposób dołożymy swoją cegiełkę do zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach – podkreśla Jarosław Skorupa.
Każdy, kto w czasie kampanii odwiedzi stację ORLEN i zakupi dowolny produkt, otrzyma unikalną naklejkę, dzięki której pokaże innym kierowcom, że dba o bezpieczeństwo na drodze.
Przypomnijmy, że pierwsza odsłona kampanii #DobryKierowca promowała ochronę środowiska, bezpieczeństwo, zdrowie i wsparcie społeczności lokalnych, a jej celem było pokazanie, jak nawet niewielkie działania mogą pozytywnie wpłynąć na losy wielu ludzi i naszego otoczenia.
Ogólnopolska kampania wizerunkowa ORLENU #DobryKierowca potrwa do 31 marca 2020 roku. Za przygotowanie spotu oraz kreację do kampanii wizerunkowej odpowiedzialna była agencja Red8 Advertising. Zarys merytoryczny kampanii został przygotowany wspólnie przez obszar Marketingu i Biuro Relacji z Otoczeniem, które w PKN ORLEN odpowiada za działania CSR.
Więcej informacji znajdziecie na stronie dobrykierowca.orlen.pl.