REKLAMA

Historyczna „Petka” wróci do Wisły Płock? Prezes Orlenu: Przekażemy klubowi prawa

REKLAMA

Od wielu lat kibice Wisły Płock i sam klub podejmują starania o przywrócenie historycznego herbu, na którym znajduje się charakterystyczna „Petka”. We wtorek prezes PKN ORLEN opublikował informację, że koncern przekaże klubowi prawa do tego znaku.

Wpisy o przywróceniu „Petki” pojawiają się ze strony kibiców Wisły Płock od dawna. Czym jest owa „Petka”? Otóż po powstaniu Petrochemii Płock, jej charakterystycznym znakiem firmowym była stylizowana retorta, naczynie chemiczne z wpisaną w nie literą „P” wywodząca się od słowa petrochemia lub, jak uważają niektórzy, od nazwy miasta Płock. Potocznie logo, zaprojektowane przez Witolda Surowieckiego, nazywane było właśnie „Petką”. Od początku swojego istnienia występowało najczęściej w biało-niebieskiej kolorystyce.

W 1963 roku Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne zaczęły sponsorować płocki klub piłkarski, a logo zakładów po raz pierwszy pojawiło się w herbie klubu. Emblemat KS Wisła został wówczas wydany na emaliowanych odznakach wykonanych przez Mennicę Państwową. W 1964 roku otwarto sekcję piłki ręcznej, a rok później przemianowano klub na ZKS Wisła (Zakładowy Klub Sportowy). To właśnie wtedy pojawił się znak w pionowe niebiesko-białe pasy, do dzisiaj z sentymentem traktowany przez płockich kibiców.

Wróciła stacja paliw Petrochemia Płock. W Bodzanowie

Po tym, jak koncern rozstał się z klubem i Wisła Płock stała się własnością miasta, logo trzeba było zmienić, ze względu na prawa Orlenu do „Petki”. Jednak kibice Nafciarzy nigdy nie pogodzili się z tym i od początku starali się o przywrócenie tego historycznego herbu.

Marzenia kibiców już wkrótce mogą się ziścić. Prezes PKN ORLEN, Daniel Obajtek, opublikował 19 listopada na swoim profilu społecznościowym informację, która daje nadzieję na umożliwienie powrotu do cennego dla klubu herbu.

– Ważna wiadomość dla Płocka i wszystkich kibiców Wisła Płock SA. W odpowiedzi na głosy społeczności skupionej wokół Wisły Płock, postanowiliśmy przekazać klubowi prawa do historycznego herbu z charakterystyczną Petką! – napisał Daniel Obajtek.

– Cieszymy się bardzo – na gorąco komentował ten wpis Jacek Żabka, wiceprezes Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Wisła Płock. – Jest to ważne, ponieważ historia klubu ma dla nas duże znaczenie. Herb historyczny posiada cechy, z którymi się utożsamiamy bardziej, niż z czymkolwiek innym, a obecny nie ma dla nas żadnej wartości sentymentalnej. Został wyłoniony w konkursie, który wymuszony był po rozstaniu z koncernem – tłumaczył Jacek Żabka.

Stowarzyszenie zaprasza też do wypełnienia ANKIETY na temat przywrócenia historycznego herbu klubu.

O komentarz do wpisu prezesa koncernu poprosiliśmy też prezesa klubu Wisła Płock.

– Rozmowy na temat zgody na używanie „Petki” w znaku klubowym trwają od wielu lat – powiedział nam Jacek Kruszewski. – Już w 2011 roku wystąpiliśmy do PKN ORLEN o powrót do historycznego znaku klubu Wisła Płock. Obecnie ta wola jest zdecydowanie większa. Od kilku miesięcy trwają rozmowy na temat umowy licencyjnej, która będzie zezwalała klubowi na korzystanie ze znaku. Jednak do finalizacji umowy jest jeszcze trochę czasu, ponieważ w projekcie umowy są zapisy, które musimy bardzo wnikliwie przeanalizować – tłumaczył prezes.

Jak dodał, słowa prezesa Obajtka traktuje jako wyraz dobrej woli do współpracy w tym zakresie. – Umowa jest jednak bardzo poważna, ponieważ jest to korzystanie z zastrzeżonego w urzędzie patentowym znaku towarowego, jakim jest „Petka”. Najpierw chcieliśmy sprawdzić, czy w ogóle jest taka możliwość, ale pewnie zapytamy też kibiców jakie jest ich zdanie. Zgodę musi również wyrazić właściciel klubu, czyli Gmina-Miasto Płock – wyjaśnił Jacek Kruszewski.

Prezes przyznał, że ten charakterystyczny logotyp jest jedynym, z którym kibice Wisły się utożsamiają. Zresztą, klub w tym zakresie otrzymuje duże wsparcie ze strony kibiców.

Zaznaczmy przy tym, że umowa licencyjna zakłada bezpłatne wykorzystanie znaku towarowego, choć zapewne po podjęciu decyzji o przyjęciu historycznego logo pewne koszty będą, ze względu chociażby na rebranding. Prezes Kruszewski zapowiada, że jeśli dojdzie do tego, to na pewno stopniowo, a do przyjęcia nowego-starego herbu mogłoby dojść najwcześniej w sezonie 2020-2021.

źródło: PKN ORLEN
źródło: PKN ORLEN
źródło: PKN ORLEN
źródło: PKN ORLEN

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU