Energa wprowadza kolejne środki bezpieczeństwa. Do odwołania, większość spraw załatwić można głównie przez internet. Ograniczona została praca monterów. Bez zmian przyjmowane będą zgłoszenia o awariach, nie ma też zagrożenia dla dostaw energii.
Grupa Energa prowadzi działania, aby zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem przez prawników firmy oraz jej klientów. Powstał Zespół ds. monitorowania zagrożenia COVID-19, który regularnie rekomenduje działania zapobiegające dla wszystkich spółek grupy.
Jak zapewnia spółka, rekomendowane i przestrzegane są zachowania zgodne z komunikatami Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Wszyscy pracownicy, którzy mają taką możliwość, pracują zdalnie. W siedzibach spółek nacisk kładziony jest na sprawy higieny.
– Troską objęci zostali zwłaszcza wszyscy ci, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Mowa przede wszystkim o pracownikach Energi Obrotu, pracujących na co dzień w salonach sprzedaży, a także Energi Operatora – np. monterów działających w terenie – podkreśla firma.
Energa Obrót do odwołania zamknęła swoje salony sprzedaży, taką rekomendację skierowano też do punktów partnerskich. Więcej informacji o działaniu placówek znaleźć można na stronie internetowej firmy. Skrócone zostały też godziny pracy infolinii – telefon 555 555 555 dostępny jest teraz od poniedziałku do piątku w godz. 7-16. Do minimum zostały ograniczone działania marketingu bezpośredniego.
Zakażeniom koronawirusem aktywnie zapobiega też Energa Operator. Działalność placówek spółki została całkowicie zawieszona. Ograniczony do minimum został także zakres prac monterów.
Do odwołania zawieszono takie czynności jak:
- przyłączanie mikroinstalacji
- parametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowych
- wymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionej
- sprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznej
- wymiana legalizacyjna liczników
- montaż plomb
- odczyty reklamacyjne
- demontaż licznika na zlecenie klienta.
Ważne! Realizowane są na bieżąco zgłoszenia w zakresie uszkodzeń liczników energii elektrycznej, a także instalacji nowych układów pomiarowych.
W zakresie przyjmowania zgłoszeń o awariach, braku napięcia czy zagrożeniach wynikających z pracy sieci elektroenergetycznej czynne są całodobowo następujące kanały kontaktu:
- telefon alarmowy 991 lub +48 58 767 43 50,
- sms o treści AWARIA na numer 3991
- internetowy formularz zgłoszeniowy awarii.
Pracownicy Energi Operatora zachęcają też do korzystania z formularza internetowego zgłoszeń spraw różnych lub kontaktu listownego na adresy poszczególnych oddziałów Energi Operatora.
Dostawy energii elektrycznej i cieplnej ze spółek Grupy Energa nie są zagrożone – w spółkach podjęto szybkie działania dotyczące zachowania ciągłości procesów produkcji energii elektrycznej i energii cieplnej.