Zakończyło się długie oczekiwanie, #wiadomo już, że Robert Kubica wystartuje w serii DTM. Najlepszy polski kierowca wyścigowy zasiądzie za kierownicą maszyny ORLEN Team ART.
ORLEN Team ART to nazwa nowego zespołu, który wystartuje w tegorocznej serii DTM. Głównym sponsorem nowej stajni będzie ORLEN Deutschland, a za kierownicą samochodu BMW M4 DTM zasiądzie zawodnik ORLEN Team, Robert Kubica. DTM to kolejny, obok zaangażowania w Formułę 1, element promocji marki ORLEN na globalnym rynku.
– Sponsoring sportowy to doskonały sposób dotarcia z przekazem do globalnej widowni i wzmocnienia rozpoznawalności marki, co jest kluczowe przy realizowanej przez nas strategii ujednolicenia wizerunku na zagranicznych rynkach – mówił podczas konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN. – DTM to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech, które są dla nas bardzo istotnym rynkiem. W 2019 roku wypracowaliśmy w tym kraju 464 mln zł zysku operacyjnego, a wartość sprzedaży wzrosła w tym czasie o 4 proc. Znacząco zwiększyliśmy też marże i sprzedaż pozapaliwową, tylko w ostatnim roku podwajając liczbę bardzo popularnych punktów gastronomicznych Star Connect – wyjaśniał prezes PKN ORLEN.
W konferencji prasowej, poświęconej udziałowi Roberta Kubicy i PKN ORLEN w serii wyścigowej DTM, wziął udział także wicepremier i Minister Aktywów Państwowych Jacek Sasin.
– Polskie firmy coraz śmielej wchodzą na międzynarodowe rynki, stając się rozpoznawalnymi markami promującymi polską gospodarkę. Wspieranie przez PKN ORLEN polskich drużyn i sportowców, zaangażowanie w Formułę 1, a teraz w wyścigi samochodów, buduje globalny wizerunek Polski. To wielka duma, gdy możemy obserwować biało-czerwone barwy na najważniejszych wydarzeniach sportowych świata – mówił wicepremier.
Robert Kubica będzie ścigał się za kierownicą samochodu BMW M4 DTM o mocy ponad 600 koni mechanicznych. Na samochodzie dominować będą logotypy Grupy ORLEN. W kolorystyce auta przeważać będą barwy biała i czerwona, wspólne dla marek star i ORLEN. Logotypy znajdą się także na kombinezonie i kasku zawodnika, odzieży mechaników, w garażu i motorhome.
– DTM ma bardzo wysoki poziom techniczny i sportowy, od dawna myślałem o startach w tej serii – przyznał Robert Kubica, kierowca ORLEN Team ART. – Podczas grudniowych testów niemal od razu poczułem się w samochodzie komfortowo i pewnie, co jest kluczowe, jeśli chce się jechać szybciej i pokonywać kolejne limity. Jestem szczęśliwy, że w tym sezonie będę miał okazję ścigać się w biało-czerwonych barwach nowego zespołu i reprezentować ORLEN Team na kultowych torach w Europie. Za obsługę techniczną będzie odpowiedzialny utytułowany zespół ART Grand Prix. Liczę też na wsparcie polskich kibiców. Jestem pewien, że się nie zawiodę – mówił Robert Kubica.
W Niemczech działa 585 stacji Star, które w ostatnich miesiącach przeszły proces co-brandingu. Obok znanej w Niemczech marki Star, na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji widoczny jest logotyp ORLEN. Proces co-brandingu przeprowadzany jest również na 415 stacjach w Czechach i 10 na Słowacji, które działają pod marką Benzina.
– Angażując się w DTM myślimy przede wszystkim o rynku niemieckim, gdzie seria ta jest wyjątkowo popularna, ale wyścigi śledzą też kibice sportów motorowych na całym świecie, również w Polsce. Na żywo z trybun zmagania obserwuje co roku 600 tysięcy kibiców w siedmiu krajach. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu w DTM, rajd Dakar, a także obecności w ORLEN Team niemieckich zawodników, wzmacniamy rozpoznawalność marki w Niemczech – mówił Waldemar Bogusch, prezes ORLEN Deutschland.
Podczas konferencji prasowej odbyło się również uroczyste przekazanie Krzysztofowi Twardowskiemu kasku wyścigowego Roberta Kubicy. Mężczyzna wylicytował kask wystawiony na aukcję charytatywną przez prezesa Daniela Obajtka.
– Ten kask otrzymałem od Roberta. Marzyłem, żeby go przekazać na cele społeczne. Sytuacja chorej dziewczynki sprawiła, iż stwierdziłem, że to jest ten moment, aby ten kask poszedł na licytację. Pan ten kask wylicytował za ponad 50 tysięcy, bardzo dziękujemy – mówił prezes Daniel Obajtek.
DTM
Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech i najbardziej prestiżowa europejska seria wyścigów aut turystycznych. W sezonie 2020 odbędzie się dwadzieścia wyścigów na dziesięciu najciekawszych torach siedmiu krajów Europy. Rywalizację będą obserwować kibice m.in. na takich legendarnych torach jak Monza (Włochy), Brands Hatch (Wielka Brytania), czy Nürburgring (Niemcy). Wyścigi DTM pokazywane są też przez telewizje w 50 krajach świata. Sezon rozpocznie się w ostatni weekend kwietnia na belgijskim torze Zolder, a zakończy 4 października na niemieckim Hockenheimring.
ORLEN zaangażował się bo od czasów Barei i „Misia” wiadomo, że największe pieniądze robi się na dużych, słomianych inwestycjach, które są nie wiadomo po co – dlatego nikt nie spyta o nie.
Żaden prywatny inwestor przy zdrowych zmysłach nie wyłożyłby złamanej złotówki z własnej kieszeni na jednorękiego łamagę, który sam pozbawił się przed dekadą szansy na jakąkolwiek karierę w F1 startując w podrzędnym rajdzie w fabce.
Ostatnio wykręcił super czas więc przestań snuć domysły bo śmieszność sięga zenitu