Czytelnik: Które kluby w Płocku najbardziej widoczne w mieście oraz internecie i mediach lokalnych?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nasi czytelnicy pokusili się o ciekawą analizę funkcjonowania płockich klubów sportowych. Publikujemy ich przemyślenia i zachęcamy do dyskusji.

Od około 20 maja poświęciliśmy sporo czasu na obserwację płockich Klubów i postanowiliśmy wyróżnić pierwszą „10”, która jest najbardziej rozpoznawalna wśród wszystkich płocczan. Wskazuje na to liczba tzw. lajków na FB, która jest po prostu adekwatna do rozwoju. Rozwoju nie tylko sportowego, ale przede wszystkim medialnego i organizacji marketingowej, która, niestety, w tych czasach dla każdego sportowca jest tzw. pracą, której nie można pominąć.

Zacznijmy więc od statystyk, związanych z profilami na FB:

źródło: analiza czytelnika

*M+R+W → media + reklama + widoczność = tutaj pozwolimy sobie na prywatną ocenę w skali od 0 do 10.

W związku z tą oceną, śledziliśmy wszystkie te kroki w mediach lokalnych (z jaką intensywnością się pisze i jak się słyszy w radiu), czy jest reklama w postaci plakatów na mieście, czy też bilbordów i innego rodzaju reklamy. Także podpytywaliśmy na różnych imprezach w mieście od kogo ludzie znają drużynę i skąd. Śledziliśmy również FB klubów, Instagramy oraz lokalne wyjścia do osób potrzebujących, domów dziecka, szpitali, szkół i przedszkoli oraz innego rodzaju promocji związanych z Klubami i integracją z mieszkańcami. Poniżej opiszemy dlaczego nasze takie, a nie inne oceny.

SPR Wisła Płock – piłka ręczna

Zacznijmy od miejsca pierwszego i SPR Wisły Płock. W tym Klubie jest tak ogromny potencjał w mieście i okolicach, że po prostu cała ocena polega na systemie współpracy z mediami i prowadzeniem klubowego profilu na FB, Instagramie i bilbordach. Akcje marketingowe i wyjścia w mieście zazwyczaj odbywają się na zasadzie tego, iż Klub ma za zadanie pokazać się w szkołach, galeriach (raz na kwartał lub pół roku) w związku ze współpracą z danymi punktami i być tam po prostu musi. Brakuje nam tzw. inwencji twórczej i zorganizowania akcji, które byłyby widoczne i zrobione ze względu na to, że po prostu Klub wymyślił coś innego i zrobił tak, by po ludzku wyjść do płocczan.

Żadne frekwencje, ilość sprzedanych karnetów, a także statystyki nie oddadzą tego, że w mieście zwykli mieszkańcy zapominają o Klubie piłki ręcznej mężczyzn. Może i jakieś pomysły się pojawiają, ale nie są odpowiednio przygotowane, wypromowane, a jeśli się nie udały raz, to już o nich nie słychać. Tak kiedyś widzieliśmy fajną akcję, jak dzieci bawiły się z zawodniczkami Jutrzenki przed i w przerwie meczów. Czy też konkursy na koszulki i zdjęcie, które wybierane było w losowaniu na telebimie. SPR tak, jak pokazał wzrost i opinie mieszkańców, którzy są postronni, wykorzystuje maksymalnie 10-20% swojego potencjału. Ogromny ratunek, to ekipa WislaTV. Brakuje nowych twarzy i osób, które kochają to, co robią. Wisła szanuje to, co ma, ale nie pozyskuje nowych fanów.

Wisła Płock – piłka nożna

Miejsce drugie i, jak się okazuje, dominator w ostatnim półroczu, a nawet nieco dłużej. Wisła z Łukasiewicza 34, po prostu wykonuje kapitalną pracę marketingową, a młodzi ludzie, którzy tam tworzą klubową telewizję, reklamę i wszystko, gdzie tylko widzimy Wisłę, jest stale rosnącą jakością. Widać, że młodość i pasja oraz spora ambicja przerasta imienniczkę z Orlen Areny. Wyjścia w każdej wolnej chwili do szkół, szpitali i różnych innych miejsc, choćby z dziewczętami z Jutrzenki i MON-POLu oraz akcje wspólnie z tymi Klubami, a także sportowy weekend z tymi wspomnianymi stowarzyszeniami i jeszcze Gedeonem Płock pokazały, że Wisła chce iść coraz dalej i łączyć pokolenia oraz ludzi.

Mieszkańcy coraz częściej mówią, że chcą iść na stadion, jak tylko będzie ciepło, ponieważ wokół Klubu robi się fajna otoczka. Dzieci mają coraz częściej na sobie gadżety Wisły niż SPR Wisły. Jest także super produkt w postaci Wisła Energy, który jest hitem na rynku lokalnym i nie tylko. Nic tylko trzymać kciuki za rozwój i życzyć powiększenia kadry marketingowej, która pozwoli zrobić kolejny krok naprzód.

MMKS Jutrzenka Płock – piłka ręczna

Miejsce trzecie i największe zaskoczenie w rynku lokalnym, czyli MMKS Jutrzenka Płock. Klub, który miał jakiś czas temu przestać istnieć, nagle szaleje w mieście, bo tak należy to nazwać. W czerwcu 2015 roku zainteresowanie zerowe, a nawet poniżej dna. Rozpad wszystkiego, potem burza na płockim rynku i kilka ryzykownych decyzji utworzyły waleczny Klub. Jutrzenka jest, podobnie jak Wisła Płock z Ł34, wszędzie.

Akcje wspierające z innymi Klubami, ale także bardzo dużo akcji – non profit, które były idealnie przemyślane i zaplanowane. Ten Klub już robi ogromne kroki – bilbordy, współpraca ze sporymi markami w mieście, plakaty, FB żyje, Klub żyje. Czytać można niemal wszędzie, słyszymy w radiach i telewizjach mazowieckich oraz lokalnych. Powstało wiele rzeczy, których nie mają duże Kluby w Polsce w każdej dyscyplinie. Sklepik, TV i profesjonalne podejście.

Może są jakieś małe szczegóły w formie przekazu, ale widać pazur, który pokazuje, że Klub i zespoły młode oraz seniorki to płocczanki i że są ludźmi i zwykłymi mieszkańcami, a nie gwiazdami. Prosty przekaz, ale trafiający do serc mieszkańców, kibiców i nas, postronnych osób. Jeśli Jutrzenka utrzyma ten poziom jeszcze jakiś czas, to po prostu tam będzie jakiś ogromny sukces w postaci wskoczenia na poziom dwóch Klubów, które powoli Jutrzenka zaczyna gonić. Tego życzymy Jutrzence i także większej wiary we władzach Miasta oraz docenienia tego, co ten Klub robi dla Miasta i dla każdej młodej zawodniczki – płocczanki.

Pozostałe kluby

W pozostałych Klubach stagnacja i spokój. Można zauważyć, że Mustangs Płock, Mon-Pol Płock, MUKS Volley Płock i Królewscy Płock mają pomysł i produkt, ale nie posiadają osoby lub osób, które potrafiłyby to sprzedać. Niestety, tak to wygląda z zewnątrz. Oceny opierają się głównie na profilach FB oraz stronach WWW, oraz na tym, że np. Mustangi zaczynają też stawiać na filmiki, które dają efekty. Zaczynają te Kluby się czegoś uczyć i chyba nieco biorą przykład od Wisły Płock oraz MMKS Jutrzenki Płock, a to idealne przykłady, by dalej próbować. Jednak chyba efektu pasjonata i pracownika nie da się przeskoczyć.

Te których nie wymieniliśmy wyżej, raczej po prostu nie robią zbyt wiele, albo skończyła się tzw. moda na dany Klub i dopadła te sekcje mała stagnacja w postaci braku działań od pewnego momentu, a więc oceny nie mogą być inne.

Pozdrawiamy i zachęcam do komentowania.

Podziel się:

5 komentarzy

  1. Aktywność reklamową kibiców nożnej Wisły idealnie widać na murach.
    Nie piszę o uczciwych graffiti, tylko o nadaniu gdzie się da..
    Co do kasy, to fakt. Jeśli klub mistrza świata dostaje 3 tysiące, to kasa na Wisłę to obłęd.

    • Dokładnie tak. Uważam, że to jak rośnie Królewskim czy Jutrzence (2 i 3 po nożnej Wiśle Płock największe wzrosty) to tylko zasługa ich sprytu i współpracy na lokalnym rynku z wszystkimi z kim mogą współpracować. Nie wiem, czy wiecie ile oni dostają kasy, ale tak jak ktoś napisał. Rocznie tyle co Wisła ręczna np. dziennie. Nie mówię już o wszelkich fighterach którzy non stop przywożą medale. Ale widać bieda hartuje.

  2. Kto to pisał?! Marketing i Wisła Płock piłka nożna to wyrażenia ktorych nie mozna uzyc obok siebie. Brak potwierdzonych profilina portalach społecznosciowych, brak informacji odnośnie kontuzji, wszystko wiaodmo dopiero w dniu meczu albo i nie, zdjęcia ktore są robione tylko przez jednego człowieka mają jakość, a nie fotki strzelane na oślep. Moim zdniem mało tam pasji a wiecej roboty, ktora robia młodzi ludzie, więc wiedzą jak posługiwać się komputerem. Pomijam poziom kultury osob rpacujacych w marketingu, bo juz pare razy na portalach społecznosciowych pokazali. I nie chodzi tu o budżet a o pomysł i jakość. Proszę sprawdzić ilośc błędów w kalendarzu ktory ukazał sie z okazji 70 lecia Wisły oraz błędy w Czasie wisły.

  3. Budżet roczny na funkcjonowanie plockiegu klubu jest czesto niższy niz jednodzienny budzet na reklamę w 2 najwiekszych klubach. Takie sa realia.

Zostaw Komentarz