Podróż trasą wyjazdową z Płocka w kierunku Słupna to droga przez mękę. Kierowcy stoją w korkach, a jeśli dojdzie do kolizji czy wypadku, oczekiwanie na przejazd wydłuża się do kilku godzin. Nic więc dziwnego, że poszerzenie drogi krajowej nr 62 to mocno wyczekiwana inwestycja. Kiedy nastąpi?
Było porozumienie, i co dalej?
Radny Tomasz Kominek jeszcze w grudniu dopytywał co dzieje się w sprawie porozumienia z GDDKiA, które Miasto Płock podpisało w połowie 2018 roku. Zgodnie z tym dokumentem, rozbudowę drogi krajowej nr 62, w tym również w granicach administracyjnych Płocka, miała poprowadzić GDDKiA, przy współfinansowaniu miasta.
– Z harmonogramu wynika, iż do końca 2018 roku miał powstać program funkcjonalno-użytkowy dla tego zadania, które ma być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Pomimo, że koniec roku zbliża się wielkimi krokami, do dnia dzisiejszego na stronie GDDKiA nie można znaleźć informacji dotyczących tej inwestycji – zauważył wówczas Tomasz Kominek, dopytując o szczegóły realizacji porozumienia.
W odpowiedzi Urząd Miasta Płocka wyjaśnia, że porozumienie pomiędzy Gminą-Miasto Płock a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji pn. ,,Przebudowa ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ulicy Armii Krajowej do granicy miasta Płocka” zostało podpisane 25 maja 2018 roku.
– W dniu podpisania Porozumienia, przekazaliśmy GDDKiA dokumentację projektową przebudowy ul. Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62, na odcinku od ulicy Armii Krajowej do ulicy Harcerskiej, wraz ze skrzyżowaniem ulic Wyszogrodzka – Harcerska – Rogozińska i odcinkiem ok. 300 m za skrzyżowaniem – tłumaczy Jacek Terebus, wiceprezydent ds. inwestycji.
19 września 2018 r. odbyło się spotkanie robocze, na którym wstępnie ustalono sposób realizacji inwestycji. Zgodnie z tymi ustaleniami:
- odcinek od ulicy Armii Krajowej do drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy w Płocku wraz z obiektem w Płocku – Zakres I,
- odcinek od drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy do skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską w Płocku (wraz ze skrzyżowaniem) – Zakres II,
będzie realizowany w formule: aktualizuj i buduj.
Natomiast odcinek od skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską do granicy Miasta (Zakres III), będzie realizowany w formule: koncepcja – decyzja środowiskowa – projektuj i buduj.
Miasto złożyło też wniosek, aby w koncepcji i rozwiązaniu projektowym na skrzyżowaniu ulicy Parcele z ul. Wyszogrodzką uwzględnić rondo, podobnie jak na skrzyżowaniu Wyszogrodzka-Harcerska-Rogozińska. Natomiast na skrzyżowaniu ulic Wyszogrodzka-Morelowa-Szlachecka, miałyby zostać zainstalowane sygnalizatory świetlne.
GDDKiA pracowała nad programem funkcjonalno-użytkowym. Nie został on jednak przekazany do miasta, nie został też zatwierdzony, ze względu na brak uzgodnienia Programu Inwestycji przez Ministerstwo Infrastruktury. Oznacza to, że nie ma zabezpieczonych środków finansowych na realizację odcinka miejskiego, nie ogłoszono również postępowania przetargowego dla tego zadania.
Jak tłumaczy ratusz, z informacji pozyskanych 21 grudnia 2018 r. od GDDKiA wynika, że pismem z dnia 30 października 2018 r. Oddział przesłał do Ministra Infrastruktury do uzgodnienia Aneks nr 1 do Programu Inwestycji dla zadania pn.: ,,Rozbudowa drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock – Wyszogród”, który Ministerstwo nie uzgodniło.
Aktualnie GDDKiA przygotowuje nowy wniosek o uzgodnienie oddzielnego Programu Inwestycyjnego dla odcinka miejskiego objętego Porozumieniem, od którego zależy zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadania.
– Zaniepokojony ostatnimi informacjami, Prezydent Płocka 31 grudnia 2018 r. wystosował pismo do Dyrektora Oddziału GDDKiA, z prośbą o bieżące informowanie władz miasta o wszelkich istotnych działaniach podejmowanych na rzecz realizacji zadania, objętego podpisanym Porozumieniem – zaznacza Urząd Miasta Płocka.
GDDKiA: Program Inwestycji na końcowym etapie
Zapytaliśmy w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z czego wynika negatywna odpowiedź ministerstwa i co obecnie w tej sprawie się dzieje.
– Z uwagi na to, iż zadanie polegające na rozbudowie DK62 Płock-Wyszogród jest dużym przedsięwzięciem, którego koszt wynosi ponad 200 mln zł, niezbędnym stało się podzielenie na mniejsze odcinki, by pozyskać finansowanie – tłumaczy Jan Krynicki, Rzecznik Prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak wyjaśnia, każdy z odcinków jest teraz rozpatrywany oddzielnie.
- Odcinek od granic Płocka do Wyszogrodu (pozamiejski) – w przygotowaniu są materiały do ogłoszenia przetargu na koncepcję programową plus materiały do uzyskania decyzji środowiskowej. Przewidywany czas realizacji to marzec 2019 r.
- Odcinek w Płocku od alei Armii Krajowej do granic Płocka – Program Inwestycji jest obecnie na końcowym etapie przygotowywania. Podzielony on został na dwa pododcinki: od alei Armii Krajowej do ul. Harcerskiej (planowane jest ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj”) oraz od ul. Harcerskiej do granic Płocka (planowane jest ogłoszenie przetargu na koncepcję programową plus materiały do uzyskania decyzji środowiskowej).
– Szczegóły odnośnie szacowanych dat będą możliwe do wskazania po pozyskaniu finalnego potwierdzenia finansowania dla inwestycji oraz po podpisaniu Programu Inwestycyjnego – tłumaczy Jan Krynicki.
Pozostaje nam wszystkim mocno trzymać kciuki za to, aby finansowanie tej inwestycji zostało zatwierdzone. Będziemy informować o tej sprawie.
Drogi nie ma ale za to jest boisko,siłownia pod chmurką oraz oświetlenie oświetlające wnętrza domów przy ulicy Żródlanej z której to nikt nie korzysta.Duże pieniądze poszły do prywatnego wykonawcy a z inwestycji cieszą się pijacy i chuligani.
Tak trzymać Panie Prezydencie.
Nie drwij a czytaj informację ze zrozumieniem.
Droga przez mękę?!!! Bez jaj, maks do kilku minut stania!!!! Wy chyba, tzn autorzy tego tekstu, rzadko po Polsce jeździcie, że potem takie brednie piszecie.
Ty Drajeer, ty jakiś światowiec jesteś. Pewnie masz fajne auto i w ogóle.
Moja rada – dalej jeździj po Polsce a jak będziesz w Płocku. to wpadnij na Wyszogrodzką. bo się korkuje codziennie. Podobnie jak dopiero co oddana obwodnica.
Chyba już trolle zgłupiały kompletnie. Tu od dekady rządzi platforma. Tylko PO może tu budować i nikt inny. Nikt poza władzami miasta. Niestety, gdyby zrezygnować z połowy siłowni pod chmurką już dawno były by dwujezdniowe wylotówki. Ale jak widać priorytety są inne i nie dziwi, że inwestorzy omijają Płock. Tu nawet obwodnica nie obwodzi miasta i jest jednojezdniowa. Tragedia.
i najśmieszniejsze jest to że dojeżdżając do ronda robią się nagle 2 pasy, teoretycznie na rondzie są również 2 pasy (praktycznie ludzie jeżdżą jak chcą bo nie umieją jeździć po rondach kilku pasmowych), zjeżdżając z ronda robi się nagle 1 pas…PORAŻKA. Ten kto to projektował niech walnie samobója a i ciągle nierówny nowy most…to samo. Jedyny taki w Polsce jak pływające molo które podobno już nie pływa hehe
czyli wychodzi na to że dopuki pis będzie przegrywal w Płocku drugiej nitki nie będzie.A naczelna pisuardessa palcem nie ruszy w tej sprawie.
Dokładnie tak jak mówisz/piszesz.
A z jakiej racji ona ma ruszac…… Narzedzia do tego maja „specialisci” z Ratusza……