“Angielski to będzie luz”, czyli egzamin gimnazjalny w Płocku [FILM]

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Gimnazjaliści klas trzecich we wtorek pisali część humanistyczną testu. Pierwszego dnia egzaminów, o godzinie 9 przystąpili do zadań z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, natomiast o godzinie 11 rozpoczęli zmagania z językiem polskim. W środę sprawdzili swoją wiedzę z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki, a 23 kwietnia – z języka obcego nowożytnego.

W całej Polsce do egzaminu podsumowującego wiedzę gimnazjalną przystąpiło prawie 364 tys. uczniów, w 6890 szkołach. Jak poinformowało nas Kuratorium Oświaty w Warszawie oddział w Płocku: – W powiecie gostynińskim do egzaminu przystąpiło 457 uczniów, w sierpeckim 628, w powiecie płockim 1115, a w samym Płocku 1209.

Egzaminy rozpoczęły się 21 kwietnia, o godzinie 9. Najpierw uczniowie otrzymali arkusze z historii i wiedzy o społeczeństwie. Blok zawierał 25 pytań, uczniowie mieli na wykazanie się wiedzą równo 60 minut, a dyslektycy 80 minut. Po godzinnej przerwie, młodzież przystąpiła do egzaminów z języka polskiego. Na rozwiązanie tego bloku przewidziano czas 90 minut, a dla dyslektyków 135 minut.

Jeżeli uczeń z jakichkolwiek powodów nie mógł w kwietniu przystąpić do testu lub został przyłapany na ściąganiu, będzie druga szansa, aby „podejść” do egzamin w drugim terminie – jest to 1, 2 i 3 czerwca. Powtórka z testu gimnazjalnego nie jest możliwa. Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. A ich wyniki uczniowie otrzymają prawie za dwa miesiące, czyli 19 czerwca. Nawet jeżeli dojdzie do sytuacji, w której uczeń słabo zda egzamin, a oceny na świadectwie będą pozytywne, to na pewno ukończy gimnazjum.

W części historycznej i wiedzy o społeczeństwie, ciekawostką jest wykaz źródeł, z których młodzi ludzie powinni korzystać. Znajdujemy tam takie źródła, jak: Komunikat z badań CBSO („Obawy i nadzieje związane z wprowadzeniem Euro w Polsce”) czy Ustawa o samorządzie terytorialnym (Dziennik Ustaw 1990, nr 16, poz.95).

Środowy egzamin, szczególnie w części matematycznej, sprawił najwięcej trudności. – Najgorsze było ostatnie zadanie z matematyki, gdzie trzeba było obliczyć przekątną w prostokącie i porównać pola trójkątów – mówił jeden z gimnazjalistów. Matematyczno-przyrodnicza część trwała niemal do 13.

Uczniowie gimnazjum nr 8, przed którym realizowaliśmy nasz materiał, byli bardzo rozemocjonowani, jednak większość z nich była zadowolona z tego, jak poszedł im test. Najbardziej narzekali na pytania otwarte z matematyki, jednak niektórzy zwracali też uwagę na szczególną trudność przy fizyce i chemii. Zapytaliśmy także o odczucia po wtorkowym opowiadaniu. – To fajnie z ich strony, że dali nam tylko opowiadanie, bo ja nie potrafię pisać rozprawki – powiedziała jedna z uczennic. – Po co kazali nam się uczyć przez trzy lata pisać rozprawki, jak teraz nawet tego nie kazali robić – przedstawiła inną opinię jej koleżanka.

Czwartek będzie ostatnim dniem sprawdzianu dla uczniów ostatnich klas gimnazjów. 23 kwietnia będą musieli wykazać się wiedzą na temat języka angielskiego. Czy stresują się równie mocno jak przed pozostałymi egzaminami? – Angielski to będzie luz – powiedział nam jeden z uczniów.

Podziel się:

1 komentarz

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji