Również do Płocka dotarła wielka, 21-metrowa ciężarówka, promująca kampanię PKN ORLEN pod hasłem #WspieramyPolskę. Koncern wspólnie z Fundacją ORLEN zaprosił mieszkańców do udziału w akcji, w której poznawali produkty polskich firm.
W sobotę, 8 sierpnia, na parkingu przed Teatrem Dramatycznym stanęła ogromna ciężarówka. Przy zachowaniu zasad epidemiologicznych, mieszkańcy mieli możliwość poznania lokalnych produktów, a także spotkać mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN: Patrycję Bereznowską – ultramaratonkę i rekordzistkę świata, oraz Wojtka Bógdała – zdobywcę złotego medalu na Igrzyskach Sportów Nieolimpijskich – The World Games 2017 i Motoparalotniowego Mistrza Świata z 2018.
– Zaczęłam biegać w 2008 roku, w wieku 33 lat, co naprawdę pokazuje, że w każdym wieku można zacząć i osiągnąć całkiem niezły poziom – mówiła podczas spotkania z mieszkańcami Patrycja Bereznowska, która uprawia biegi długodystansowe, a specjalizuje się w biegu 24-godzinnym. W 2015 w Turynie zdobyła brązowy medal w rywalizacji drużynowej w ramach mistrzostw świata w biegu 24-godzinnym, a także, zarówno indywidualnie, jak i drużynowo, srebrne medale mistrzostw Europy.
Po wejściu do ciężarówki, uczestnicy wydarzenia mogli sprawdzić swój refleks, zrobić sobie zdjęcia, a także poczuć się jak Robert Kubica, grając na symulatorze Formuły 1.
Co o akcji sądzą mieszkańcy, uczestniczący w wydarzeniu?
– Uważam, że jest to potrzebne, ponieważ ludzie czasem są nieświadomi. Poprzez takie akcje pogłębia się wiedzę o danych produktach – powiedziała nam pani Wanda. – Wiemy, że nie wszystkie produkty nadają się do spożycia – dodała.
Podobną opinię wyraziły panie Barbara i Wanda.
– Takie akcje są bardzo przydatne, wspierają polskich producentów, a więc naszych pracodawców – powiedziały.
Przyznały również, że podczas zakupów zwracają uwagą na to, z jakiego kraju pochodzi dany produkt i przeważnie wybierają te, wytwarzane w Polsce.
– Polskie jest zawsze dobre – podkreśliły nasze rozmówczynie.
Przypomnijmy, że kampania #WspieramyPolskę ma wzmocnić postawy konsumenckie i zachęcić Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. W ten sposób spółka wspiera polską gospodarkę i promuje ideę nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. PKN ORLEN współpracuje już z ponad 170 polskimi firmami, a ich produkty stanowią 85 proc. asortymentu pozapaliwowego na stacjach ORLEN w Polsce.
Według badań, 75 proc. Polaków uważa, że krajowe koncerny, takie jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90 proc. Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80 proc. badanych uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.
Kampania #WspieramyPolskę trwa od 22 czerwca, a zobaczyć ją można m.in. w telewizji i internecie. Wcześniej, bo 20 czerwca, w Polskę wyruszyła 21-metrowa ciężarówka, która odwiedzi łącznie 50 miejsc w całym kraju.